Scotland tur😍

Hei! Nå tenkte jeg og fortelle litt om scotlandturen som var for noen uker siden allerede, jeg har ikke hatt særlig mye tid til å blogge så er derfor jeg ikke har skrevet dette innlegget før nå!

Vi var i Edinburgh i Scotland faktisk bare en dag, noe som var litt kjipt siden det var så nydelig der nede, vil dit igjen engang❤

Turen til Edinburgh var veeldig lang, tror det tok sånn 6-8 timer ellernoe.. kanskje lenger, er usikker siden vi stoppa noen ganger for å ta luftepauser og for å spise. Vi gikk også en tur sånn litt over halvveis til Scotland fordi vi gikk nemlig tur på grensa mellom England og Scotland, dette er på en måte en "vegg" mellom de som var egentlig mer som et gjerde. Denne turen tok ca en time og det var bare kaldt og unødvendig når vi kunne heller hatt mer tid i Scotland. Jeg hadde ikke gått den turen igjen om jeg hadde hatt mulighet til det. Men nå er det gjort, jeg angrer ikke heller, det var heldigvis fint vær som gjorde turen en smule bedre.

Da vi var fremme kom vi til et hostel som var egentlig redd ved byen, var egentlig midt i byen når jeg tenker meg om men så fant vi ut at det var feil hostel og at det hostellet vi skulle sove på hadde 2 "avdelinger" en i byen og en sånn 20 min utenfor byen med samme navn. Så alle måtte ta hver vår taxi (plass til 4 stk i en) til det andre hostellet siden vi hadde med tunge bagger og kofferter og var veldig slitene etter den lange bussturen..

Da vi kom frem dro mange ut og spiste og etter det la vi oss bare egentlig så det var ikke noe stort med denne dagen.

Neste dag da spiste vi frokost på hostellet og dro rett ut etter det til byen😍 herregud det var så pent der, har aldri vært et sted liknende før. Jeg elsker shopping, som de fleste vet, og her shoppa jeg litt selvfølgelig!! Vi spiste lunsj på et tacosted i byen med alle de andre 70 norske, så vi hadde egentlig bestilt vår egen restaurant tror jeg siden det ikke satt noen andre kunder der. Ja vi spiste taco som sagt, og kan ikke akkurat si at tacoen er så god her i England/Scotland på restaurant. Jeg har prøvd og kjøpe taco her en gang før og det var heller ikke så vellykket kjøp, det smakte rett og slett IKKE noe godt. Jeg har hatt taco her hjemme et parr ganger og da smakte det helt innafor bortsett fra at de bruker bønner i alt er, inkludert taco (jeg er ikke noen fan av bønner). Men uansett etter vi hadde spist taco dro vi ut i byen igjen, jeg dro egentlig rett til mækkern fordi jeg var så sulten og titta litt mer i byen før vi dro tilbake til hostellet, skifta og dro ut på restaurant for å spise middag. Jeg spiste hamburger og fries til middag fordi det er deg jeg føler meg trygg på å spise i alle land og jeg liker det, så jeg så ikke noen problem med å måtte prøve noe nytt og waste enda mer penger på mat jeg ikke liker. BI dro tilbake til hostellet etter det igjen og la oss til å sove. Rommene var ikke veldig tiltrekkende og det var ikke noe hyggelig og være på hostellet i det heletatt! Det var forferdelig der og skjønner ikke hvorfor noen sover der frivillig, men sånn er det vell for noen har ikke råd til annet og det respekterer jeg.

Tidlig morgenen etter sånn klokken 10 dro vi tilbake igjen til England, dette var en utrolig fin tur og vil tilbake❤